Sep 26, 2011

apa pon tak bole ^_^

maaf,
kalau anda peminat setia jambu,
dan berminat utk mengikuti perkembangannya,
anda mungkin tersalah blog.

walaupun title tu telah di copy dari tagline mereka ;)

hari ni, kelas habis awal,
so boleh la rajin2 buat entry baru :)
sebelum tdo.hahaahahhaha

*bajet ^_^

ok al kisahhhhhhhhhhhhhh
pernah tak korang rasa menyampah bila nk berurusan di :

k
a
u
n
t
e
r
alaaaaa
tak kisah la kaunter klinik ke
kaunter beli gula2  ke
kaunter bayar saman ke
kaunter apa2 ja la

mesti pernah kan?
paling2 tak pun, 
kaunter pejabat sekolah ^_^

cm na diorang layan korang?
pernah tak dia buat beberapa perkara seperti di bawah :

"apa?nk apa?"!
"adik ni boleh datang pas lunch time tak?tak reti ke? (tgk jam baru 12 30pm)
~cakap tanpa memandang~
~cakap dengan sinis~
~mata menjeling~
~cakap acuh tak acuh~
~cakap sepatah sepatah~
~tak senyum~
~bila cakap ja terima kasih akak/abg, dia blah jer~
pernahhhhhhhhhhhhh takkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk?

kalau korang tak pernah, tak pe

sbb saya pernah . hahahaah

korang bygkan,
kadang2 tu bila korang pergi kaunter

ya ya la kan , konfem korang nk tanya
sbb selalu org pergi kaunter ni sbb
ada benda yg diorang tak tahu

bila korang sampai dgn sesat,
tercungap2 bagai ,

pastu korang tak dipeduli
kalau peduli pun
korang akan sakit ati kaw kaw punya

sakit kan?

nk jadi cerita,
tadi lec saya baru sangat cakap pasal prestasi kerani
kat kaunter fac kitorang
*off record*

tp tau la mmg taik teruk sket
sbb first day saya register pun

sy melaluinya.haha

pastu bila balik plak
atas rasa tanggunjgawab sbb kolej tempat
saya menghuni, menginap, melepak,
dan seangkatan dgn nya,
belom lagi DIBAYAR.

korang suka  la tu, benda FREE. banyak la.hu
nama tak da dalam sistem ^_^
dah la rayuan, nama pun dorang tak key in lagi.yeayyy

jd berlaku la perdebatan perbualan seperti di bawah :

situasi : kaunter kosong tanpa ada kerani@pegawai
saya : menekan loceng ala2 omputeh

----------------------------------------------
saya : kak , boleh tak nk tnya sikit ye, nama saya tak ada dalam sistem, tak bayar lagi duit kolej.

beliau : ktorang tak key in lagi, adik blok mana!1 ke 2?

saya : 3 kak..

beliau: hah, kalau 3 mmg tak lagi la. ktorang baru setel utk 1 ngn 2

saya : oh, ok , lagi satu kak, bila nk dapat meja ye.. (perabot tak lengkap)

beliau : nanti2 la dapat. 

saya : ok, terima kasih ye kak.
beliau : ~blah tanpa melihat ~

*perbualan di atas adalah dgn cara belangkas beliau tak memandang anda dan badan beliau berpusing ke arah lain utk bergerak ke tmpat lain (to end the discussion)

sobsob, terima kasih ye kakak kaunter.

kalau tak pk, halal haram, mmg tak bayar. duduk FREE.

jd :

sebenarnya apa etika utk berada di kaunter
atau sbnrnya pegawai khidmat pelanggan?

paling tak pun
please

SENYUM
:)

cukup la itu pun.
saya pernah baca, org yg tak senyum balik bila disenyum, adalah org yang bermasalah. OMG.ahahahhahaha

kalau korang jd cm tu, korang mesti bengkek jgk kan?

nota kaki : kalau u oll rasa tak best saya bagai, u oll tukar je dengan " wa". jgn tanya nape entry ni guna perkataan saya.haha

No comments: